Biserica fortificată Cincșor, vedere din turn

Vacanță de început de vară (-ish)

O fi pentru că în prima zi de vară ne aniversăm, o fi de la faptul că e anotimpul nostru preferat, cert e că pe măsură ce se apropie 1 iunie ne apucă mereu cheful de plimbare 🙂

De obicei în perioada asta ne plimbăm prin străini, dar cum pandemia a făcut lucrurile cam nesigure am preferat să ne relaxăm fără griji tot prin România.

Așa că am votat Sibiu, mai ales că au trecut câțiva ani de când nu am mai fost pe acolo. Și cum la Sibiu nu există dei Frati am decis să ne oprim câteva zile și prin Brașov. Am ales câteva obiective și ne-am pus pe așteptat.

Pe măsură ce se apropia 1 iunie am aflat că va fi, probabil, cel mai ploios concediu din ultimul deceniu; că, în mod ilogic, de 1 iunie toate muzeele vor fi închise și, în plus, că 1 iunie vine după o zi de luni când, iar, muzeele se închid.

Iată, mai jos, impresii despre ce a ieșit 🙂

Impresiile noastre

Am aşteptat vacanța asta ca şi când :). Mai planificasem noi ceva prin martie dar nu ne-a ieşit din cauza restricțiilor.

Aşa că visam la o vacanță de început de vară, cu vreme numai bună să te plimbi în voie, să stai la terasă şi să mănânci înghețată. Dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg  uite cum ne-am trezit cu o vreme de toamnă târzie. A fost bine, totuşi, că n-am plecat cu aşteptări mari; chiar dacă a fost mult prea frig pentru iunie, eram pregatită pentru mai multă ploaie decat a fost până la urmă.

Aşă că m-am bucurat maxim de pauza asta, pentru că vremea n-aveam cum sa o schimb oricum.

A fost cu relaxare, plimbări, muzee, biserici fortificate, poveşti interesante şi mâncare delicioasa. Bine, a fost și cu puțin shopping, fie.

De neratat, zic eu, Crama Weinkeller dacă ajungeți în Sibiu. Tot ce am mâncat acolo a fost bun, bun de tot. O să povestim intr-un post separat ce şi pe unde am mâncat.

Radu a condus ca de fiecare dată, eu m-am relaxat în dreapta, am admirat peisajele, am mai facut și câte o poză, am mai postat câte ceva pe Insta ;).

A fost totul aşa fără grabă, ceea ce vă doresc şi vouă.

Acum mă gândesc deja la urmatoarea vacanță. Sper, de data asta, de vară.

Vorba aia, mai bine te plouă în concediu decât să fie soare la birou 🙂

Ca să fiu foarte sincer, ceva-ceva noroc tot am avut; deși am fost sub semnul codului galben, a plouat mai mult când nu ne prea deranja, adică eram ori în hotel, ori în restaurant, ori în mașină spre vreun obiectiv.

Iar un efect secundar bine-venit a fost că, de teama ploii, lumea a cam stat pe acasă – nu țin minte să fi prins vreodată Sibiul atât de liber.

Surpriza plimbării a fost biserica de la Cincșor – sau, mai bine zis, faptul că cineva încearcă să dezvolte o afacere locală în jurul ei. Am spus, deja, despre bisericile fortificate că e trist ce ignorate sunt multe din ele; sper să văd tot mai multe inițiative de gen.

Tura asta ar fi mers cuplată de minune cu un Transfăgărășan sau, de ce nu, Transalpina. Deci dacă mergeți în zonă mai la vară, luați și opțiunile astea în calcul.

În rest, poate m-am relaxat eu prea tare, dar mi s-a părut că lumea depășește, încet, nivelul muzeelor comuniste, chestie care nu poate decât să mă bucure.

Și, ca de fiecare dată, plec din Transilvania convins că mereu se găsește câte ceva nou de vizitat sau de făcut.

Concedii să fie.

Am vizitat:

Casa memorială Dinu Lipatti

Am început cam cu stângul – deși am sunat din timp să ne asigurăm că este deschis lunea, am descoperit că ce ne-au zis cei de la Muzeul Județean nu corespunde cu realitatea din teren 🙂 De ținut totuși pe listă. Dacă ajungeți pe acolo poate ne spuneți și nouă impresii.

Locație

Vedere din Turnul Sfatului, Sibiu

Turnul Sfatului, Sibiu

Singurul obiectiv din Sibiu deschis pe 1 iunie 🙂 Ne-am adăpostit aici de ploaie și de cele 12 grade, dar merită vizitat și pe timp frumos.

Puteți admira tot orașul de la înălțime; în încăperile turnului sunt expuse diverse lucrări de artă (parțial populară).

Locație | Intrare: 2 lei

Catedrala Sf. Maria, Sibiu - interior

Catedrala Sf. Maria

Catedrală evanghelică de secol 16; în cursul restaurării au descoperit fresce noi și tot soiul de chestii interesante; partea proastă e că restaurarea mai durează un an și până atunci nu se poate urca în turn (cel mai înalt punct de observație din oraș, ni s-a zis). Alt obiectiv de adăugat pe lista pentru 2021 🙂 Later edit: am fost, am scris.

Locație | Intrare: 2 lei

Muzeul Farmaciei, Sibiu - interior

Muzeul Farmaciei

Mobilierul din poză e cel original, din „Ursul negru”, una dintre primele farmacii din Sibiu (cca 1600), care de altfel a funcționat chiar în clădirea aceasta. Multe exponate de epocă, plus informații interesante. E acolo și o rețetă de absint, faceți cu informația asta ce vreți 🙂

Locație | Website | Intrare: 10 lei

Mânăstirea Cârța, exterior

Mânăstirea Cârța

Ruinele ar fi fost mai de efect într-un câmp pustiu, dar chiar și așa recomandăm o vizită. Informații mai puțin comune despre cistercieni și istoria lor, mai ales în România, de exemplu că nu își fortificau bisericile. Muzeul cu trei camere are și o prezentare multimedia, pe o tabletă de 10 inci. Nu ai cum să nu-i admiri.

Locație | Intrare: 5 lei

Biserica fortificată Cincșor - fortificațiile

Biserica fortificată Cincșor

Biserica e surprinzător de bine păstrată; se poate urca și în turn 🙂 A devenit cunoscută mai ales datorită Flavors of Romania; e întreținută de un berlinez care a deschis și niște case de oaspeți în apropiere. De vizitat.

Locație | Website | Intrare: 10 lei

Cetatea Făgăraș, interior

Cetatea Făgăraș

Fortificație începută în secolul al 14-lea; construcția în sine ni se pare mai impresionantă decât muzeul de modă veche despre istoria locului.

În curs de renovare până în 2022; am recomanda să evitați noroiul și schelele până atunci dar apoi să faceți o vizită.

Locație | Intrare: 20 lei

Biserica fortificată Ghimbav - vedere din turn

Biserica fortificată Ghimbav

Construcție gotică de secol 15; relativ bine păstrată, inclusiv picturile murale de la 1900. Musai de urcat în turn, dacă nu vă e frică de întuneric și păienjeni la înălțime 🙂

Încercați să sunați din timp la 0749.616.726/0746.403.310.

Locație | Intrare: câțiva lei, puteți lăsa 20.

Biserica fortificată Cristian

Biserica este relativ recentă, plus că este și renovată; din fortificații s-au păstrat doar zidurile și vreo două turnuri acoperite de iederă. Până nu e implementat proiectul european de restaurare nu credem că merită o vizită – decât dacă vreți să stați de vorbă cu custodele, o doamnă simpatică 🙂

Locație | Intrare gratuită, puteți face o donație

Casa Sfatului, Brașov - cu un muzeu în ea

Casa Sfatului, Brașov

Muzeul de aici e musai de vizitat, pentru expoziția temporară „Brașov 1987”.

Expozițiile permanente sunt în stilul standard al muzeelor românești și acoperă istoria Brașovului, fără ceva impresionant.

Locație | Intrare 10 lei

Muzeul Casa Mureșenilor, interior

Casa Mureșenilor

Surpriza plimbării – un muzeu modern, care integrează tehnologia (realitate augmentată, mese tactile șamd). În rest se mai păstrează elemente de muzeistică standard 🙂

În perioada asta găzduiește o expoziție temporară despre școala de altădată, în colaborare cu Muzeul Jucăriilor.

Locație | Intrare: 6 lei, taxă foto 13 lei

Casa memorială George Enescu „Luminiș” - interior

Casa memorială George Enescu, Sinaia

Conac „mic” și cochet, în contrast cu degradarea de la Muzeul Enescu. Informații minimale despre compozitor și viața sa. Radu nu a înțeles de ce era atât de lăudat stilul eclectic al decorațiunilor, cu elemente oltenești, orientale etc. 🙂 Merită o vizită dacă treceți prin zonă.

Locație | Intrare: 10 lei

Pe moment

plimbări pe mail!

Primești automat un email când scriem despre o nouă plimbare.

Nu spamăm 🙂
Citește Politica noastră de confidențialitate.

Share:

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *