Budapesta, Piața Szent István

Târguri de Crăciun în 2022

Am vizitat primul târg de Crăciun mai mult întâmplător, că eram prin Budapesta, dar ne-a plăcut și ne-am decis să punem aici impresiile despre ce târguri de sezon am vizitat în 2022 🙂

Târgurile de Crăciun din Budapesta

Cel din Piața Vörösmarty e mai degrabă mic, dar aerisit (e drept că noi am fost în timpul săptămânii) şi curat. Găseşti, ca peste tot, căsuțele cu mâncare (mult mai mari aici decât am văzut pe la noi), vin fiert şi producători locali de diverse obiecte, bijuteriii, dulciuri.

Şi peste tot se poate plăti cu cardul.

Pe lângă tradiționalul brad, au amenajat  în piață şi un ecran pe care se pot urmări meciurile de fotbal de la Campionatul mondial. În timp ce bei un vin fiert🙂

Bineînțeles că am testat şi  langoşii locali🙂 cu caşcaval ras, dar puteai să alegi orice umplutură îți trecea prin cap, de la brânză cu smântână, la cârnați, cartofi sau sarmale.

Nu la foarte mare distanță se află un alt târg, cel de la St. Stephen’s Basilica, mai mare, cu mai multe căsuțe cu bunătăți, dar şi mai aglomerat.

Mie parcă mi-a plăcut mai tare primul  tocmai pentru că era mai puțin aglomerat.

Mai era un târg, încă în amenajare când am fost noi, în fața Castelului Vajdahunyad, care avea şi un patinoar deja funcțional şi de cel puțin 3-4 ori mai mare decât cel din Bucureşti.

Astea sunt târgurile pe care le-am văzut noi în Budapesta dar am înțeles că ar fi mai multe chiar.

Dincolo de podoabele care au început să apară prin vitrine, primul meu contact cu Crăciunul 2022 a fost în târgușorul din Budapesta, care arată fix cum te gândești că ar trebui să arate un târg de sărbători. un brad mic și de bun simț; câteva standuri cu vin fiert și alte băuturi; 2-3 standuri imense cu mâncăruri tradiționale, gulașuri, langoși, chestii de-astea; în rest niște măsuțe unde să-ți mănânci târguielile și gata.

Nici măcat nu ara hyper-aglomerat, deși locația e centrală și pe străzile alea cu magazine e buluc de lume. Bonus, se poate plăti cu cardul peste tot….iar la unele standuri DOAR cu cardul. La minusuri, nu erau pregătiți pentru ploaie, alea câteva umbrele nu rezolvă nimic. Chiar și așa, mi-a plăcut.

Cel de lângă biserica Sf. Ștefan arată mai bine de sus de pe cupolă decât de jos. Altfel zis, e cam cum te aștepți să fie un târg. Mai mare, mult mai aglomerat, cu mișcarea aia tip patinoar, de învârtit în cerc prin dreptul standurilor.

Standurile în sine și ele mai bogate; mi s-a părut un accent mai mare pe comercial și mai puțin pe experiență. Dar nu știu dacă mă pot plânge, de aia se cheamă târg.

La Vajdahunyad e de mers pentru castel, nu pentru târg, plus că nici nu era deschis când am fost noi, dar pare oricum ceva mai mic și mai kitsch decât celelalte două.

Cum ajungi

Unde se află pe hartă târgul din Piața Vörösmarty și cel din Piața Sf. Ștefan.

Târgul de Crăciun din Sibiu

La întoarcerea de la Budapesta ne-am oprit o seară în Sibiu, aşa că am făcut o plimbare până în Piața Mare la Târgul de Crăciun de aici. Foarte frumos luminat şi cu un brad absolut spectaculos, cu proiecții de lumini pe clădirile din jur, din punctul ăsta de vedere peste cel de la vecinii noştri.

Fiind însă sâmbătă seara era o aglomerație teribilă şi gunoaie pe jos să nu mai spun😞.

În rest, aceleaşi căsuțe cu de toate, dar ce am observat, cu tristețe, e că printre diverşii producători s-au strecurat şi vânzători de lucruri made in China sau Turkey. Aici cred că ar fi bună o triere mai atentă din partea organizatorilor. Sunt convinsă că se poate face.

Să mergi la Sibiu în perioada asta nu e un must totuşi, mai ales că prețurile la cazare au luat-o un pic razna.

Ca să fiu onest, după ce ne-am hotărât să vizităm și târgurile din România mă așteptam să nu se ridice la nivelul celor din Budapesta.

M-am înșelat, târgul de la Sibiu e surprinzător de spectaculos; e foarte bogat luminat dar reușește să rămână târg, nu țigănie 🙂

Destul de murdar, probabil aici ține și de organizatori (la Budapesta erau, de exemplu, coșuri de gunoi din 5 în 5 metri) dar și de vizitatori. Că tot veni vorba de vizitatori, aparent românii sunt mult mai puși pe hăulit, îmbrâncit și oprit în drum decât publicul omogen din Ungaria. Dar na, probabil o să vină și asta.

În rest m-a surprins plăcut abordarea foarte modernă a esplanadei pentru poze. Cred că e prima oară când organizatorii își dau seama că lumea vrea să se pozeze cu luminițele.

Cum ajungi

Târgul de Crăciun din Sibiu, pe hartă.

Târgul de Crăciun din București

Pentru că la Târgul de Crăciun din Piața Constituției am mers într-o zi de luni, mi-a plăcut foarte tare, în ciuda ploii care a început la un moment dat.

Mi-a plăcut, evident, că a fost liber; erau câțiva oameni, dar departe de aglomerația de weekend. Ca să vă dați seama mai bine, pe patinoar erau doar două persoane🙂

Este şi cel mai mare pe care l-am văzut anul ăsta , dar nu la fel de luminat ca cel de la Sibiu şi cu un brad surprinzător de mic.

Mi-a mai plăcut şi că am găsit doar producători pe la căsuțele amenjate aici, veniți din diverse colțuri de țară. Am plecat şi eu desigur cu napolitane şi dulceață fără zahăr, săpun hand-made şi o decorațiune de brad din pănuşi de porumb.

Iar dacă aş recomanda cuiva să mearga la Târgul de Crăciun din Bucureşti ar fi să o facă într-o zi din timpul săptămânii.

Al treilea târg din serie a fost, și el, o surpriză plăcută, se pare că facem progrese de la an la an. Nefiresc de liber, într-o seară ploioasă de luni, dar nu mă plâng 🙂

Se pare că roțile panoramice devin un standard pentru târgurile românești, ceea ce nu e neapărat un lucru rău. Am constatat cu bucurie și că era plin de coșuri de gunoi, plus niște angajați care strângeau gunoaiele celor care nu aveau obișnuința folosirii lor.

La fel de inspirată mi s-a părut ideea pavilioanelor imense, unde să se adăpostească vizitatorii dornici de un vin și o clătită. Până și mesele erau optimizate pentru consumat „minuturi” de către diverse grupulețe. Sau, mă rog, vinuri, că tarabele cu vin fiert erau cam 40% din total 🙂

Dacă am admirat esplanada celor din Sibiu, la București abordarea a fost, direct, Instagram-first. Am numărat minimum 5 locuri gândite special pentru selfie-uri sau poze yola. Nu știu dacă e un trend bun, dar măcar demonstrează că organizatorii se adaptează, activ, la public.

Cum ajungi

Târgul de Crăciun din București, pe hartă.

Pe moment

plimbări pe mail!

Primești automat un email când scriem despre o nouă plimbare.

Nu spamăm 🙂
Citește Politica noastră de confidențialitate.

Share:

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *