Restaurant Hermania, Sibiu - Filé de păstrăv în fulgi de porumb

Unde am mâncat în Sibiu

Nu am făcut doar de asta plimbarea de început de vară la Sibiu 🙂 dar am trecut și pe la câteva restaurante. Mai jos, impresiile noastre. Toate sunt în centrul vechi, toate au fost pe gustul nostru și am reveni oricând la ele 🙂

Hermania

Jules Bistrot

Weinkeller

Restaurant Hermania

• Păstrăvul de Albota
  • Terasa răcoroasă

• Mesele prea apropiate

Impresiile noastre

Dacă îți place peştele aici e locul potrivit să mănânci. Păstrăvul e de la Albota, ca de atfel multe din produsele pe care le folosesc. Eu am ales păstrav în fulgi de porumb, cu cartofi natur lângă (poate cam plictisitoare şi previzibilă garnitura). Dar peştele absolut delicios.

La desert am comandat hencleş, un desert săsesc, de sărbătoare, specific zonei Sibiului. Şi nu aş fi crezut că o combinație de griş, brânză, ou, smântână şi alte mirodenii poate fi atât de bună. De gustat neapărat zic.

Terasa e în curtea interioară, destul de mică aş zice pentru câte mese au încercat să pună. Aşa că auzi cam tot ce povestesc vecinii de la alte mese. Pană la un punct poate fi distractiv să afli ce mai discută lumea.

Aveam pe listă păstrăvăria de la Albota dar, fără alte obiective prin zonă, nu ne-am mobilizat să ajungem acolo. Aveam și Hermania pe listă, ca unul dintre restaurantele centrale cu note bune. Deci surpriza a fost foarte plăcută când am descoperit că putem mânca păstrăvii ăia la 10 minute de hotelul nostru 🙂

Păstrăvul meu în crustă de muștar a fost suficient de bun încât să includ restaurantul ăsta pe listă, la următoarea vizită. Deserturile ok, dar nu au fost highlightul.

Interiorul cam pompos, dar terasa e perfectă pentru o zi caldă de vară. Mulți străini, dintre care unii beau, dintre care unii sunt cam zgomotoși. Dar hei, și voi sunteți turiști, treceți cu vederea.

Jules Bistrot

• Terasa aerisită
  • Prezentarea 🙂

• Prețurile cam mari
  • Uneori tot localul e rezervat pentru evenimente

Impresiile noastre

Şi aici am mâncat tot peşte, de data asta păstrăv de la Sadu şi gătit mai de Master Chef, cu mai multe elemente în farfurie, în cantități mici, un pic de sos. Bun, n-am ce zice. Prețurile ceva mai mari decât la Hermania. Unde şi mâncarea era gătită mai tradițional.

Despre desert vă povesteşte Radu, că eu am păstrat ceva loc pentru o înghețată.

Mi-a plăcut foarte tare aici, pe lângă mâncare, terasa: spațioasă, aerisită, cu verdeață şi muzică. A fost mişto şi că am mers între prânz şi cină şi am fost până la un moment dat singurii clienți de pe terasă.

De făcut rezervare, mai ales dacă e weekend.

Mai fusesem aici și știam că se mănâncă bine, nu m-a dezamăgit. Clar o abordare mai modernă decât la majoritatea localurilor sibiene, cu un accent egal pe gust și pe plating.

Iau rar burgeri la restaurante non fast-food, dar acum m-am lăsat convins – chifteaua bine făcută (la cerere) dar aromată și suculentă; accesoriile proaspete, gustoase, bine combinate. La desert am avut ceva de ciocolată; bun și el, dar nu l-aș fi pus neapărat într-un pahar.

Am găsit greu loc, mai ales că fusese rezervat și pentru ceva botez, dar i-am dat de cap. Și aici terasa e perfectă pentru o zi de vară, în special alcovurile foarte izolate. De încercat.

Restaurant Weinkeller

• Decorul interior
  • Servirea pe baterii 🙂

Nu ne-a plăcut:

• Terasa prea mică și neadăpostită de ploaie
  • Când e aglomerat personalul nu prea face față

Impresiile noastre

Am mers aici în prima seară când am ajuns la Sibiu şi planul inițial era să mâncăm afară, unde am şi făcut rezervare. Doar că vremea a avut alte planuri pentru noi şi chiar înainte să ajungem a început o ploaie teribilă.

Oamenii de acolo, grijulii, ne-au păstrat şi o masă în interior. Până la urmă a fost mai bine aşa pentru că terasa e oricum extrem de mică şi e o alegere buna doar dacă nu mai sunt şi alți clienți. Ceea ce e puțin probabil. În interior, deşi nici acolo mult spațiu, că doar e pivniță :), mesele sunt suficient de distanțate.

Atmosfera e foarte mişto, muzică bună, mâncarea la fel. Un loc foarte potrivit pentru un date😉 cu cine vreți voi.
Mâncarea şi ea bună. Eu am luat brânză de capră cu legume coapte şi ceva sos, gustoasă combinația, cu un pahar de vin roze lângă. Doar eram la cramă.

Servirea a fost foarte rapidă deşi era o singură chelneriță pe tură; foarte drăguță şi atentă, zâmbind tot timpul, dar sunt convinsă că era moartă de oboseală.

Ne-a plăcut, aşa că am mai mers într-o seară. Nu ne era foarte foame, am luat doar un platou mixt cu ceva brânzeturi, răcituri, legume şi nuci. Cantitativ mai mult decât suficient pentru două persoane, dar mergeau ceva mai diversificate sortimentele.

Oricum, dacă că ajungi prin Sibiu, e o variantă, chiar şi doar pentru un pahar de vin. Şi ar fi bine să suni înainte, mai ales dacă e o perioadă mai aglomerată.

Nici aici nu venim pentru prima oară; deși e unul dintre cele mai populare restaurante sibiene (printre turiști cel puțin), am găsit mereu loc, ceea ce e un mare plus. Asta nu înseamnă să nu faceți rezervare dacă puteți.

Terasa ar fi intimă și foarte plăcută dacă nu ar fi înghesuite trei mese – e perfectă dacă sunteți doar voi, e enervantă dacă alături sunt niște nemți puși pe degustat vin. Și, mai ales, nu oferă suficientă protecție pe o ploaie de cod roșu 🙂

Am mîncat inițial o friptură de vită fantastică, în sos de scorțișoară; nu am inclus-o în galerie pentru că nu arată absolut deloc apetisant. Dar o recomand fără ezitare. La a doua vizită am luat un platou rece care era cam prea tradițional pentru gustul meu, cu cârnați, slănină, brânză, din astea. Dar totuși gustoase și proaspete.

La prima vizită ne-a servit o fată pe energizante, zâmbitoare, amabilă, eficientă și, probabil, ruptă de oboseală la final de zi. Îmi pare rău că nu am întrebat-o cum o cheamă, să o laud cu tot cu prenume aici. La a doua, când era mai puțină lume, cred că ne-a servit direct patronul – și el amabil și săritor, dar ceva mai puțin eficient 🙂

Chiar dacă nu stați pe terasă, decorul de beci (pentru vin, evident) e foarte plăcut, cu muzică bună în surdină și mese relativ izolate. Prețuri mai mult decât decente pentru centrul Sibiului, deci merită clar o vizită.

Website

Nu le merge, încercați pagina lor de Faceboook.

Bonus:

AM PM Sibiu

AM PM Coffee Shop

Inițial am intrat la o cafea cât a intrat Santina la ceva magazin de haine, apoi mi s-a alăturat și ea la un capuccino pentru drum. Cafeaua foarte bună, personalul amabil (au reușit să-mi explice fără aere de superioritate ce e de fapt un ristretto), au și brioșe și alte mărunțișuri potrivite, la o adică, pentru micul dejun.

Acest review este independent și nu este susținut în niciun fel de către restaurant sau de către vreo altă entitate.

plimbări pe mail!

Primești automat un email când scriem despre o nouă plimbare.

Nu spamăm 🙂
Citește Politica noastră de confidențialitate.

Share:

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *